Op deze site vind je veel afstudeerstages

logo3Goedemorgen beste lezers, leuk dat jullie er weer zijn. Het onderwerp van vandaag is het vinden van afstudeerstages. Ik merk binnen mijn omgeving dat veel mensen hier moeite mee hebben. Wanneer je een HBO of universitaire opleiding doet, moet je in het laatste een afstudeerstage lopen. Zo’n stage is dan bedoeld om alle theorie kennis die je gedurende die opleiding hebt opgedaan toe te passen in de praktijk. Dit gebeurd vaak door middel van een onderzoek of scriptie. De meeste afstudeerstages duren een half jaar, sommige slechts tien weken. Wanneer je dit dan tot een goed einde hebt weten te brengen ben je geslaagd.

hqdefault

Het vinden van jou eigen stage

3-sollicitatieVeel scholen motiveren de student om zelf een afstudeerstage te vinden. Voor velen is dit best lastig, vooral omdat ze niet weten hoe ze het aan moeten pakken. Zo schrijven de meeste studenten zich in bij stagebureaus zoals StageMax. Hier wil ik dan ook dieper op in gaan. Een vriendin van mij had zich hierbij ingeschreven. Niet lang daarna had ze al drie bedrijven gevonden die interesse hadden in haar. Vervolgens kwam ze eerst nog op gesprek over hoe ze de sollicitaties het best kon aanpakken. Ze moest eerlijk bekennen dat het eerste gesprek niet zo goed ging, maar het tweede wel! Zelfs zo goed dat ze de stage al direct kreeg aangeboden. Zo is StageMax dan ook heel dankbaar voor hun hulp en netwerk. Vooral ook de ondersteuning stelde zij enorm veel op prijs. Benieuwd of er ook afstudeerstages voor jou online staan? Dan adviseer ik jou om eens naar stagemax.nl te gaan.